Çiçeği Burnunda Dernekten Örnek Duyarlılık: Hungo Bungo’dan Orman Yangınlarına Karşı Uyarı!
Bingöl’ün doğa gönüllüsü gençlerinden oluşan ve geçtiğimiz günlerde resmi olarak kurulan Hungo Bungo Derneği, daha ilk adımda çevre duyarlılığıyla dikkat çekti.
Dernek, Bingöl Valiliği’ne gönderdiği resmi yazıda yaz aylarında artan orman yangınlarına karşı önemli uyarılarda bulundu ve acil önlem talep etti.
“Orman içi yollar açık tutulmalı, müdahale hızlanmalı”
Yazının içeriğinde; Bingöl’ün orman zenginliğine sahip olduğu vurgulanarak, yaz mevsimiyle birlikte yeşil alanların kurumasının yangın riskini artırdığına dikkat çekildi. Yangınların daha geniş alanlara yayılmasını önlemek için orman içi yolların açık ve temiz tutulmasının zorunlu olduğu belirtilerek “Devlet kurumlarının ve vatandaşların yangınlara müdahalesini hızlandırmak, yangının zararlarını en aza indirmek ve yangınların daha geniş alanlara nüfuz etmesini engellemek için orman içi yolların açık tutulması gerekmektedir.”
“Yangına karşı önlem, hayati bir gerekliliktir”
Heyelan, sel ve tahribat nedeniyle birçok orman içi yolun şu an kullanılamaz durumda olduğu ifade edilen yazıda, yangın riskini azaltmak ve olası felaketleri önlemek için bu yolların derhal temizlenmesi gerektiği kaydedildi. Dernek ayrıca vatandaşları da daha duyarlı olmaya davet etti.
Yeni kurulan dernekten etkili ilk adım
Kuruluşunu henüz tamamlayan Hungo Bungo Derneği, doğa yürüyüşleri ve çevre etkinlikleriyle tanınan gönüllü bir grup tarafından oluşturuldu. Dernek, ilk resmi adımıyla birlikte kamuoyunda çevre ve doğa konularında sorumluluk üstleneceğini de net bir şekilde ortaya koydu.
Yazının altında Dernek Geçici Yönetim Kurulu Başkanı Bilal Salcı’nın imzası bulunuyor.
Haber Merkezi